podpora výuky finanční gramotnosti ve školách

"Důvod , proč lidé zápasí s penězi, je ten, že je nikdo nenaučil, jak s nimi nakládat. Důsledkem toho je, že lidé pracují pro peníze, a ne tak, aby peníze pracovaly pro ně."

- Robert T. Kiyosaki -

FINANČKA  1. stupeň

  • Šest navazujících příběhů, které tvoří provázaný děj.
  • 6x video, komiks, cvičení, metodika.
  • Určeno primárně pro 1. stupeň ZŠ (3.,4. třída).
  • Děti se seznámí se základními finančními pravidly.


Vyzkoušejte 1. příběh

Stáhněte si zdarma první příběh Jolanky a Artura, na téma Finanční gramotnost a peníze.

Kupte Finančku 1

Získejte neomezený přístup
k materiálům pro celou školu
a využijte je v hodinách.

Výukové programy

Přijedeme přímo k vám do školy. Přivezeme materiály a děti světem financí provedeme my.

Hry do Finačky 1

FINANČKA  2. stupeň

  • Rozšíření a prohloubení každého okruhu
  • Více videí, komiksů a cvičení pro každý okruh + metodika
  • Určeno primárně pro 2. stupeň ZŠ (8-9. třída)
  • Cílem je naučit žáky pracovat s rodinnými financemi. (účty, reklamace, mzda, hypotéka, investice, inflace atd.)

Vyzkoušejte 2 hodiny

Stáhněte si zdarma první dvě hodiny na téma Finanční gramotnost a peníze.

Kupte Finančku 2

Získejte neomezený přístup
k materiálům pro celou školu
a využijte je v hodinách.

Výukové programy 2

Přijedeme přímo k vám do školy. Přivezeme materiály a děti světem financí provedeme my.

Pracovní sešit do Finančky 2

Proč to děláme?

... Když Lucku v roce 2018 oslovila kamarádka s prosbou o pomoc při nastavení výuky finanční gramotnosti, byla to pro nás velká výzva. I když se oblastí financí, školením a vzděláváním zabýváme od roku 2011, důležitou inspirací pro nás byly naše tři děti, které se tak ocitly nejen v roli žáků, ale také kritiků a spolutvůrců. Postupně jsme, společně s žáky ZŠ, tvořili příběhy, které by je provedly světem financí. Klíčovým obdobím byl "lockdown" a přesun výuky do online prostředí. Tehdy se zhmotnila myšlenka projektu - Finančka do škol. Z naší praxe známe osudy spousty rodin a proto víme, jak klíčová je orientace v rodinných financích pro kvalitu celého života. Proto se Lucka dále, při své finanční praxi, pravidelně věnuje tandemové výuce na 2. stupni základní školy a Jirka tvoří příběhy a pomáhá s rozvojem a podporou naší společné vize.

Zkušenosti ze škol:

Hodiny Finanční gramotnosti jsou nejlepší, moc se na každou hodinu těším.
Dominik SoučekZŠ Erbenova Blansko, žák 4. A
Výukové bloky na téma finanční gramotnost žáky čtvrtého ročníku nadchly. Těšili se na každou hodinu, vždy se dozvěděli něco nového, aktivně se zapojovali, rozvíjeli dál příběh dětí z komiksu. Já jako učitelka velmi oceňuji zpracování, které učiteli poskytne hotovou přípravu vyučovací jednotky a také nabízí spoustu námětů v rámci mezipředmětových vztahů (VV, PC, VL,..)
Mgr. Romana MěšťanováZŠ Erbenova Blansko, učitelka
Hodiny finanční gramotnosti mne a děti velmi baví. Úvodní videa jsou poutavá, výstižná a v přiměřené délce. Žáci se ztotožňují s postavami Jolanky a Artura. Vnímají, že i oni sami mohou mít již ve věku 8 let zodpovědnost nad penězi a být tak v tomto směru ,, nezávislými ''. Pěkně, srozumitelně a zajímavě jsou sestaveny pracovní listy, díky nimž si žáci osvojí získané znalosti z videa. Děti dokázaly již na začátku 3.třídy spočítat jednotkovou cenu, jízdné a svačiny na měsíc a celkové výdaje. Seznámily se s pojmy výdaje: povinné, nezbytně nutné a dobrovolné. Pochopily, že šetřit mohou pouze s přebytkovým rozpočtem. Samy přicházely s nápady, kde by mohly ušetřit. Nabízí se tu i možnost mezipředmětového využití (VL, VV). Děkuji tvůrcům za úžasný vzdělávací materiál a přeji mnoho dalších úspěchů.
Mgr. Jana Rejdová ZŠ Blansko Erbenova, učitelka
Dopoledne s Vámi a finančkou bylo velmi příjemné, velmi profesionální a hlavně pro děti velmi přínosné 👍 Pravda je, že jsem s vámi ve třídě moc času nestrávila (vím, že si to děti užijí beze mě lépe), ale ty aktivity, které jsem viděla, byly pro děti daného věku vhodné, pochopitelné a "vzdělávací". Musím přiznat, že jsem měla trošku obavy, jestli nebude téma financí pro děti trošku náročné, ale opak byl pravdou, což mi potvrdila i paní asistentka, která absolvovala větší část projektu. Následující den jsme si ještě o akci s dětmi povídali, hodnotily dopoledne s Vámi velmi pozitivně, líbilo se jim to. Hlavně budu věřit, že jim důležité informace zůstanou v hlavičkách😀. Mluvila jsem i s panem ředitelem a shodli jsme se na tom, že pokud to bude možné, bylo by fajn tuto projektovou výuku "dopřát" třeťákům každý rok.... Takže závěrem za mě i za děti veliký dík, bylo to super 👍. Mějte se krásně, ať se Vám i s manželem vše daří... 🙂🌞
Mgr.EvaTurčanováZŠ a MŠ Sloup
Téměř každý den se setkáváme s penězi a placením. Proto je dobře, když se děti o penězích něco naučí. Ale také ne jen tak něco. Důležité je naučit se dobré finanční dovednosti, protože ty budou děti potřebovat celý svůj život. Žáci naší školy se zaujetím naslouchali, pozorovali, objevovali a ověřovali si nově nabyté poznatky z oblasti finanční gramotnosti. "Finančka" je v podání manželů Opustilových hračka. Děkujeme!!!!
Mgr. Ivana VašíčkováZŠ a MŠ Bořitov

Novinky a aktuality

KONTAKTY:

JOLart s.r.o.

IČO: 17201632

sídlo: Sadová 42, 67801 Blansko

email: financkadoskol@jolart.cz

tel.: +420 603 315 583

web: www.financkadoskol.cz

jednatelé:
Ing. Lucie Opustilová, Ing. Jiří Opustil

"ČÍM DŘÍVE NAUČÍME NAŠE DĚTI ROZUMĚT PENĚZŮM, TÍM DŘÍVE MOHOU ZAČÍT PSÁT JINÝ ŽIVOTNÍ PŘÍBĚH."

děti - rodina - společnost - budoucnost